7.9.12

tak perlu disoalkan

xperlu tahu kenapa

hanya senyum saja..bicara dalam hati
saja

hari ni gnp 36 hari aku berpntang. ermm lagi 8 hari perlu ku tempuh. dan sekali lagi aku diuji.. biasalah ermm xhbs mslh yg sama..
puncanya aku? ntahlah adakah dia? ntahlah.. mgkin sama2!
bila suruh beringat.. ktnya xper insyaAllah adaxrezki kita tu.. skurgnya adala utk stnby kan.. tp erla bila semua org mghrpkn dari suami.. kita isteri hy LAYAK utk berdiam dirila.. bila kita ckp... katanya x baik berkira sgt..
tp larat ke bila blum pun hjg bln dh rs sesak didada.. menmbhkn stress yg ada.. dah tau akibtnya.. tp sanggup melakukan sgalanya .. kdg2 terbit dhati xkn xda spare utk kluarga sendiri.. lbh2 lagi dh ank 1... ermm er insyaAllah ada rezkinya..
kdg2 org sekeliling mgkin x tahu, atau pura2 xtau or mmg xambil tahu..
dan dia mengutamakan utk kesengn hati semua org biarpun sendiri blum tentu ada utk cukup 30 hari.. pemurahkan. smoga Allah sentiasa memurhkan rezkinya. amin.

dan...
saya .. kalu dh tau budget bulan ni byk mn.. sebaik2 nyer berjmt spy ia ckp hgga pghujung nya.. berusaha smpn n kdg2 ikt perut, tp tula kdg2 keadaan yg memaksa terpaksa hy memndm rs la.. ikhlas?hy Allah yg tau. isteri mlgkapi khendak suami, suami berusaha mencukupi isteri... isteri sgala2nya berusaha menyenangi hati suami...
suami?.......ya....
isteri mana nk tgk suami dia susah
isteri mana suka tgk suami skt
isteri mana suka tgk suami keje teruk2 sampai dmm2
tp itulah suami berusaha cari rezki utk kluarga mlunskn tggjawbnya

yg pasti saya hy mampu meluahkan pada Nya
kalau diluah pd rakan takut dikatakan buka aib sndiri , bgitu juga ngn family.. hiash berdosa x pasal2
cukuplah padaNya yg Maha Mendengar.. lg tenang hati ini
lg rasa terharu dalam sebak
air mata tak tertahan kdg2 sng jer jatuh.. ar
hhh perempuan!

apa2pun saya ReDha!!!!



No comments:

Post a Comment